Sziasztok, hadd kezdjem a szeptembert egy cseppet kritikusan, ha megengeditek.
Az előrendelésekről szeretnék papolni egy kicsit, a mai generációt (és az előzőt is persze, de most még inkább), nem csak a DLC-k áradata és a félkész játékok tették/teszik tönkre, hanem az előrendelések egyre vadabb formája.
NE RENDELJETEK ELŐ JÁTÉKOT!
Bevallom őszintén, nincsenek arról emlékeim hogy a PS2-es korszakban lett volna bármiféle előrendelés, de ez lehet az én hibám is, hisz mindig elég későn érkeztem az akkori konzol generációba, és inkább pótlással foglalkoztam. De kezdek eltérni a tárgytól szóval, nem értem mi értelme előre kifizetni egy olyan dolgot, amivel aztán úgyis a megjelenés napján tudsz csak játszani (vagy ritka esetben, 1-2 nappal korábban), pláne mikor már ilyen megbízhatatlan megjelenések vannak mint mostanság, nem lehet tudni, hogy egy játék mennyire jó, akkor sem ha ugyan az a csapat készíti, és még ha jó is, hogy egyáltalán játszható (khm... Arkham Knight valaki?) és ezt borzasztóan szomorú leírni.
De ami most nálam kiverte a biztosítékot, az a Deus Ex Mankind Divided előrendelői "programja", aminek tartalma attól függ hogy hányan rendelnek elő rá.... de most komolyan?!
Ha elegen rendelnek elő (adatok nincsenek arról hogy hány ember is kell az egyes mérföldkövek eléréséhez), akkor ráadásul 4 nappal hamarabb jelenik meg a játék... csak szerintem felháborító és röhejes?
NE RENDELJETEK ELŐ JÁTÉKOT!
Igaz, ha kicsit elgondolkodom rajta, az az egy előnye lehet egy előrendelésnek, hogy biztosan kapsz egy példányt a játékból, 10 évvel ezelőtt még el is fogadtam volna érvként, de egy olyan világban ahol a Metal Gear Solid V PC-s dobozos kiadásában kizárólag a Steam telepítő(!) található a DVD-n, ahol az F1 2015 úgy érkezik meg a boltokban hogy Day-One patch nélkül a tavaly játékot kapod meg újra (aki lemaradt volna róla, a patch nélkül a tavaly autók, festések és fizika volt a lemezen), nem kicsit értelmetlen attól tartani, hogy ne lenne a kedvenc boltunkban egy példány. Ugyanakkor a fejlesztőket már nem az érdekli, hogy megtudják hány darab játékot is gyártsanak le, hanem az, hogy tudják pontosan hány ember fogja megvenni az ő játékukat, attól függetlenül hogy az mennyire ótvar és félkész.
Mindenki ismeri a tavaly megjelent AC:Unity sorsát, mi fogja késztetni az Ubisoft-ot arra, hogy ezúttal ne forduljon elő hasonló, ha már most tudják hogy az AC:Syndicate elad pár milliót csak az előrendelésekből? Vagy a Microsoft-ot, hogy ne játssza el a Halo:The Master Chief Collection hibáit a Halo 5-ben is?
Annyira nehéz várni 1-2 nappal többet a szeretett játékunkra, és előtte esetleg megnézni róla pár videót YouTube-on vagy megkérdezni egy barátot aki már megvette? Ha jó, buktunk 2 napot, kétlem hogy bárki is belehalna, ha meg kiderül hogy férc munka, megspóroltunk nem kevés pénzt, amit talán egy másik, kevésbe ismert de annál szórakoztatóbb játékra tudunk költeni.
Másfél hónapja készítettem egy összeállítást a gyűjtői kiadásokról, és ha megnézitek, egy mai játék se szerepel a listában, az amit a kiadók manapság "Gyűjtői Kiadásnak" mernek nevezni, az finoman szólva is szemét, ócska műanyag/plüss babák, kulcstartó, félkész művészeti album. Ha valami igazán komoly tárgyat keresünk, spóroljuk meg a 30-40 ezres árat, és vegyük meg az eredeti művészeti albumot, vagy egy hivatalos szobrot/játékfigurát, lehet drágább, de sokkal büszkébben fogunk rá tekinteni, nem jobban megéri?
Maradjatok játékosok, és ne csak számok a kiadók előrejelzéseiben!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2015.09.02. 09:17:27
Lurian 2015.09.02. 11:04:36
Komojtalan 2015.09.02. 12:44:27
Lurian 2015.09.02. 12:59:57
A mennyire jó egy game, általában nekem is kérdés, úgyhogy én is mindig kivárásra játszom. :-) Viszont inkább keresek valami alternatív megoldást a torrent helyett. G2A eselleg? ;-)
Fenrir XVII 2015.09.02. 14:24:06
@Komojtalan:A torrent gyors, egyszerű, és nyilvánvalóan a legtöbbet meglehet tudni így egy játékról, de ott van a YouTube, a videojáték tesztek stb. csak az a fontos ilyenkor, hogy ne egy embernél/újságnál ragadjunk le, hanem 4-5 oldalt/videó-t fussunk át, és abból már össze lehet hozni egy elképzelést, hogy most megéri e pénzed az a játék vagy sem.
Én jobban szeretem ha megvan Steam-en, már csak az Achievement-ek miatt is, de ez persze csak az én személyes hülyeségem :D
Lurian 2015.09.02. 14:35:50
drx8 2015.09.03. 00:10:38
Fenrir XVII 2015.09.03. 17:13:00
De nem értem a példadat, a filmnél is utána tudsz nézni, hogy szereted e a színészeket vagy a stílust, esetleg kritikát olvasol róla, ha mégse tetszik, izlések és pofonok, de nem dobnak ki a teremből erővel, vagy adják el az utolsó 20 percet plusz pénzért, ott van minden, szeresd vagy ne. De ha elmegyek egy foci meccsre vagy F1-re, és aztán a meccsen 11-ből 9 játékos alszik a pályán, vagy a futamon 20-bol 19 kocsinak elfüstöl a motorja, nem kicsit lennék felháborodva, itt nem arról van szó hogy valami rossz lett, hanem arról hogy egyenesen játszhatatlan vagy nyilvánvalóan félkész.
És amit te kisebb-nagyobb extrának nevezel, az régen benne volt a játékban, megszerezhető jutalomként, mivel a megjelenés napján kapod meg, egyszerűen csak ki lett vágva a végleges játékból, és nem utána lett fejlesztve, plusz pénzből.
Komojtalan 2015.09.04. 09:44:20
@drx8: Rossz a példa. Lehet kimész valahova és az pont nem lesz jó, de azért látható a trend mit várhatsz. Játékoknál meg nem.
@Fenrir XVII: A baj, hogy erre nincs idő. Esetleg A kategóriás játékoknál még igen, de tucat játékoknál nem éri meg az idő ráfordítást. Én már lapozom is tovább nCore -n ha nincs kép a játékhoz, ha megfog akkor megyek csak fel a Youtubera, ami szerintem a legjobb információ forrás, egy gameplayben nem lehet hazudni, csalni.
Lurian 2015.09.04. 10:14:37
Csak egy példa: AC Syndicate a Uplay-en 59.99 Euró, Steamen szintén. Namost ha a Steam (nyilvánvalóan) rárakja a saját hasznát az árra (haszon, kezelési költség, stb.) akkor ebből a logikából kiindulva a Uplay extra profitot csinál, mégpedig annyival többet játékonként, amit egyébként a Steamnek fizetett volna. Elég gáz.
Fenrir XVII 2015.09.04. 19:54:18
De ezzel végképp eltértem a cikk tárgyától, szóval az ár témát részemről lezártam :)
Fenrir XVII 2015.09.04. 19:55:35