Közünk van a játékokhoz

Murdered: Soul Suspect Teszt (PC)

2015/08/30. - írta: GoDach

Egy életem, egy halálom...


plategodach2l.png
 Már a 2013-as E3-on bemutatkozó Murdered: Soul Suspect felkeltette az érdeklődésem. Hatalmas ötletnek tartottam, hogy egy meggyilkolt személy (bőrébe) bújhatunk. (gonoszgodach). Az Airtight Games ugyan is nem mást, mint egy szellem főszereplőről szóló játékot álmodott meg. Nekik köszönhetjük egyébként a Dark Voidot és néhány kisebb mobil címet is. Az elgondolás tehát nem volt más, mint az, hogy egy sorozatgyilkos után nyomozó, szörnyű halált halt nyomozónak, segítsünk megoldani az utolsó ügyét. Nézzük hát, hogy sikerült.

Le kell az elején szögeznünk, hogy ez egy TPS nézetű kaland és nem akció játék. Nincs lőfegyver és verekedni sem fogunk, vagy mentálisan ide-oda dobálni az ellent, bár lesz pár meggyőző szellemképességünk. A fő cél, az ügyek lezárása és ezzel átjutni a hídon, ami a valós és túlvilág között bebörtönzött minket, így újra együtt lenni, főhősünk szerelmével. Indítás után a szokásos kötelező tutorial után is, folyamatosan ellát minket a program ötletekkel és segítséggel, amiből néha már túl sok is. Azonnal nekikezdhetünk a gyilkos utáni nyomozásnak, a tetthelyen.


Az első pár percben, semmivel nem nyújt többet a játék, mint egy sima FPS. Grafikailag, bár közel sem lehet azt mondani rá, hogy csúnya, kiemelkedő minőséget sem produkál, ami csak azért necces kicsit, mert a „nextgen” látvány beharangozásával, a grafikaőrülteket már azonnal el is vesztették. Egyébként, szerintem kellőképp jól néz ki, sőt a látvány amikor különböző korok és világok összeolvadnak, az egyenesen pazar tud lenni.



Ez nem az a játék ahol rohanni kell. Itt a gyűjtögetés és a nyomozgatás a cél. Ennek megfelelően, rengeteg tárgyat találhatunk a való világból, vagy felfedhetünk a múltból, egy-egy gyilkossággal kapcsolatosan vagy esetleg egy tragédia kapcsán. Ezáltal megismerhetünk különféle történeteket, és beszélhetünk áldozatokkal, akik az élők között ragadtak. Segíthetünk egy elveszett lánynak, aki miután bedrogozta magát, semmire nem emlékszik és nem tudja elhagyni a világot míg meg nem találja a testét. Össze futhatunk olyan szellemmel is, akinek a legnagyobb gondja egy gyerek ijesztgetése, hisz zsarolásképp a halála előtt, ezt a gyereket kellett volna elrabolnia, de nem minden úgy sült el, ahogy ő szerette volna. Aki szereti a különös történeteket, és imádja a nyomozgatást és gyűjtögetést, annak ez a játék kész aranybánya. Mindebben pedig a legszebb az, hogy az egész nem frusztráló. Nincs semmi mellékküldetés kőbe vésve, csupán egy lehetőség és ezeknek a nyomai, valamint a megoldása nem lép át a normál nehézségen. Én volt, hogy egy helyszínt egy felfedezésre váró tárgy miatt nem hagytam el, de hamar meg is találtam, majd boldogan hátradőlve néztem végig az átvezetőt a szomorú történettel.



Nem felhőtlen ám, a szellem élete sem. Démonok és démoni csapdák lesnek ránk mindenhol. „Sosem tudhatod mi vár rád, a következő sarkon”. Ezeket a démonokat azonban, ha meg pofozni nem is, de vissza küldeni a túlvilágra, van alkalmunk. Nem kell mást tennünk, csak mögéjük lopakodni és a jól ismert mechanika a QTE segítségével, visszatoloncolni őket a túlvilágra. Ha véletlen felfedeznek minket, akkor a világba beleégett szellemtest maradványokban elrejtőzhetünk, míg meg nem unja a démon a keresésünket, és újból próbálkozhatunk. Később különféle segítségeket is igénybe vehetünk, hogy eltereljük a figyelmüket, mint például a varjak károgtatása. Nekem nem jött be ez a része a játéknak, illetve alapból nem jött volna be, de arra jó volt, hogy a kicsit egyhangú keresgéléseket megtörje.



A sok képességünk közül, voltak nagyon jó dolgok is. A POLTERGEIST kifejezetten tetszett, amikor különböző elektromos dolgokat lehetett bekapcsolni, ezzel csalva ide-oda az NPC-ket, így olyan helyeken is át tudtunk menni, ahol egyébként démoncsapda vagy megszentelt föld van. Mert ugye, attól hogy szellemek vagyunk, olyan épületekbe, épületrészekbe nem mehetünk be, amin nincs legalább egy nyitott ajtó vagy ablak. Kár egyébként, hogy ezt nem erőltettek még egy kicsit, jó eleme volt a játéknak.



Hasonlóan élvezetes volt, belehallgatni az emberek gondolataiba. Szerelmes párt beszélgetni látni, aztán az egyik fél fejébe mászva, megtudni, hogy Ő bizony nagyon unja az egészet. Ilyen tevékenységgel tudunk egyébként, emlékfoszlányokat is felidézni egy-egy tanú fejébe mászásánál is, és ha sikeresen csináltuk, akkor már jöhetett is a teljes emlék, amiből egyéb, hasznos információkat és nyomokat deríthetünk ki. Mindent nem szeretnék lelőni, tapasztaljátok ki.



Összességében egy nagyon jó játék, ami nem briliáns, kiemelkedő vagy életre szóló kalandot jelent, de a szaksajtó lehúzását sem érdemli a játék. L.A. Noir szintű nyomozgatást ne várjon senki sem, vagy Alone In The Dark és hasonló játékokkal egy szinten lévő borzongást sem, mégis az összhatás annyira kellemes meglepetés, hogy bátran kipróbálhatja az is akinek esetleg a Fahrenheit (Indigo Prophecy) tetszett. Sajnos azonban, végszóra hozzá kell tennem azt, hogy minél többet játszik az ember vele, annál szembetűnőbb mennyi ziccert kihagytak a készítők, azonban egy hétvégi szórakozásnak, a maga 6-700 forintjával, tökéletes.

Játsszatok.

Murdered: Soul Suspect
Megjelenés: June 3, 2014
Fejlesztő: Airtight Games
Kiadó: Square Enix
Platformok: Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One
Minimum Rendszerigény
CPU: 2 magos / 2600 MHz
RAM: 2048 MB
VGA: SM 4.0, DX 10 / 512 MB
HDD: 12 GB

Címkék: Teszt
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pixelkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr727745296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása