Közünk van a játékokhoz

Five Night of Freddy - a sztori

2015/07/01. - írta: bagszi

freddy_trailer.gif

platebagszi2l.png

Mint mindig, engem továbbra is lenyűgöznek a videójátékosok teóriái. És bizony időről időre, akadnak játékok, ahol nem kevés gondolkodást igényel kitalálni mi is történt a háttérben, mi lehet az igazi sztori. 
És bár néha a készítők véleménye eltér attól, amit a rajongók összepuzzleöznek, ennek ellenére gyakran gondolom úgy, hogy a rajongók jobb háttérsztorit csináltak egyes játékoknak, mint maguk az alkotók.
Nézzük hát most meg, hogy a Five Nights at Freddy's (röviden FNAF) indiejátéksorozatban milyen történetet pakoltak össze a rajongók az elejtett infómorzsákból.

 

Kezdjük ott, hogy mi is a FNAF?

 

A Five Nights at Freddy's egy jumpscare-s horrorjáték. Leginkább taktikázást igényel és acélidegeket. A történet szerint új munkahelyünkön, a Freddy Fazbear's Pizzériában biztonsági őrként kell dolgoznunk. Ám a legfélelmetesebb dolog ami ránk vár, az nem a betörők, hanem a Freddy Fazbear pizzéria Animatronic robotjai: Freddy a medve, Chica a csirke, Bonny a nyúl és Foxy a kalózróka. 

Ezek a robot állatok azért vannak az étteremben, hogy a gyerekeket szórakoztassák, ám éjszaka kicsit megzavarodnak és önálló életre kelve járják az épületet. És valamilyen rejtélyes oknál fogva, a biztonsági őrt (azaz, a játékost) szeretnék beletömködni egy animatronik öltözékbe, ami nagyjából egyet jelent az őr halálával. A biztonsági őr, nem hagyhatja el a helyét, kamerán figyeli mi történik az étteremben és ha a zavarodott robotállatok a közelbe érnek, akkor el kell zárnia magát az őrszobába. A tehetetlenség és a halálfélelem által a játék alapból rendkívül idegörlő, de a hibáink után hangos ordítással ránk ugró robotok teszik teljessé a horrorélményt. 

five_nights_at_freddy_s_2_by_onitime-d84stxr.png

Az első rész után a második részben még több robot, ajtó nélküli helyek, és védekezésül viselt Freddy maszk áll rendelkezésünkre egy új Pizzériában a "túlélésre". Ami pedig még nehezebbé teszi, hogy ezúttal egy zenedobozkát is folyamatosan fel kell húznunk, különben csatlakozik a halálunkat kívánók közé egy nem túl aranyos Marionett bábu is. 

A harmadik részben pedig már a sokadik Pizzéria bezárása után 30 évvel egy horrorparkot készítenek a kétes hírnevű Freddy pizzázójából és annak karaktereiből, de egy ősrégi hibás szellőzőrendszernek és egy szellemjárta öreg animatronicnak köszönhetően itt is minden balul sül el.

Maguk a játékok nem túl összetettek, mozognunk sem kell, csak figyelni és jókor jó helyre kattintani, hogy túléljünk hajnali 6-ig. Ám a háttérben apró infómorzsákból kiderül, hogy miért költözik a pizzéria folyton, miért viselkednek furcsán a robotok és milyen sötét titkokat rejt a múlt.

Mitől olyan nagy szám ez?

 

A FNAF programozásilag nem egy nagy teljesítmény. Grafikailag sem egy műremek, és horror játékból is számtalan jobbat találhatunk. Mégis milliók imádják a játékot. Hogy miért? Mert remekül ki van találva. A játék alkotója Scott Cawthon, egy 43 éves Texas-i fejlesztő, aki egy rendkívül keresztény ember és célja szebbé tenni a világot a játékai útján. Akkor mégis hogy jött ettől az embertől egy horror trilógia?! 

Scott egyik korábbi játékára negatívan reagáltak az interneten. A gyerekeknek készült játékot a kommentelők leszólták és azt mondták, szerintük ijesztőek az állatok benne, mintha valami animatronic szörnyek lennének. Cawthon persze először elkeseredett, majd gondolt egyet és úgy döntött, megmutatja mi az igazán rémisztő.

Így kezdődött a Five Nights at Freddy's sorozat. A játék jól kigondolt, és az olcsó rádugrós-ordítós-megijesztős fogás mellett sokat dob rajta, hogy limitálva van a mozgásterünk. Őrként ugyanis nem hagyhatjuk el a helyünket, csak kamerákon át figyelhetjük a világot és csak néhány kapcsoló lenyomásával védekezhetünk az aktuális támadások ellen. Ez a szituáció egy pszichológiai terror, ahol a feszültség az idő elteltével csak növekszik, előre segítve az esetleges jumpscare sikerét. 

e2f.gif

De természetesen ennyitől még nem futna be egy játék. Az igazi sikerét a játékot játszó Youtubereknek köszönheti, hisz mi sem viccesebb, mint azt nézni, hogy valaki más rémüldözik míg mi magunk biztonságban ülünk?

Szinte nincs olyan youtuber, aki ne játszott volna a játékkal és a játék megjelenése óta több, mint 8 millió videó foglalkozott vele. Persze nem kizárólag rémülgetős játékvideókat lehet róla találni, hisz a youtube közösség nagyrészét a rejtett történet érdekli, ami olyan kusza, hogy igazán még senkinek se sikerült megfejtenie.

A hihetetlen sikert pedig Scott nem vágta zsebre, a mai napig több tízezer dollárokat adományoz a játék bevételéből jótékonysági célokra és a játékát játszó adományokat gyűjtő streamerek számára. Good guy Scott.

br9sjheyubc89o8xor3o.png

cimrizjwwaeyfsq.png

De csapjunk is a lecsóba, most én is teszek egy próbát kibogozni, kizárólag a játékon belül elhangzott információk alapján, hogy pontosan mi hogyan és mikor történhetett a Freddy Fazbear pizzéria történelmében.

 

spoiler-alert-logolarge-geek4tv.jpg

 

A Timeline!

 

Kezdjük hát az elején. 
  1. FREDDY FAZBEAR'S DINER - 1970 körül

    Az első ismert étterem. Ekkor még csak egy animatronic volt, maga Freddy Fazbear. Hogy már akkor is robot volt-e, vagy csak egy ember kalapos medvének öltözve, azt nem tudni, de lényeg, hogy a gyerekek között nagy sikert aratott.
    A Fnaf 2. játékban egy minigameből kiderül, hogy vélhetően az első gyilkosság is itt történik, pontosabban az étkezde előtt.Egy, a játékban lilával jelölt ember (Purple guy) meggyilkol egy, az étterem előtt síró gyereket. 

  2. FREDDY FAZBEAR PIZZÉRIA - 1973 után

    Az éttermet és vele együtt Freddy karakterét eladja a tulajdonos, vélhetően a gyilkosság miatt és az új tulaj pizzériát nyit helyette. Freddy társakat kap, Bonnie-t, Chica-t és Foxy-t. Vélhetően ekkortájt lettek népszerűek a karakterek. Továbbá felbérelt színészek néha előadásokat tartanak egy aranysárga Freddy és Bonnie, úgy nevezett Springlock jelmezekben. Ezeknek a jelmezeknek a különlegessége, hogy a többi animatronichoz hasonlóan robot belsővel rendelkeznek, de kevésbé összetett rendszerük van és kizárólag a hangok irányába közlekednek önként. Viszont egy kar lenyomásával a robot részeket a jelmez belső falához szétnyitva üres helyet lehet felszabaditani, ahová befér egy felnőtt ember, hogy átvegye a robot felett az irányítást. A Fnaf 3 trainingkazettáiból viszont kiderült, hogy ezek a jelmezek később veszélyesnek bizonyultak, mert nedvesség hatására a biztosítókar kioldhatott, így a visszahelyezkedő robotrészek sérülést/halált okozhattak a jelmezt viselő embernek.

    stage01_minigame.png

    Hogy pontosan mi történik ezen a helyszínen, azt nem tudni, de a FNAF2 visszautalásaiból kiderül, hogy a helyszínt bezárták és elhanyagolták, (Pontosabban hagyták megrohadni) A FNAF 1. játékában szereplő újságcikkek feltételezhetően erre a helyszínre utalnak, hisz azok szerint a Pizzériát az egyre büdösebb animatronicok miatt zárták be, mert étteremként nem volt elég higiénikus. Az újságcikkek továbbá beszámolnak 5 eltűnt gyerekről is, akiket az egyik sárga jelmezt viselő dolgozó csalogathatott el, ami után nem kerültek elő. A rajongók szerint az animatronicokból származó bűz az 5 eltűnt holttest rohadásából adódik, akiket az első áldozat által kísértett Marionett rejtett az animatronicokba a FNAF 2 minijátékai szerint.

    missing_children_poster_clean.png

  3. NEW FREDDY FAZBEAR PIZZÉRIA - 1987

    A Five Nights at Freddy's MÁSODIK játékának helyszíne. A játék végi csekk alapján 1987-et írunk. Az épület sokkal nagyobb, a poszterek mindenhol hirdetik az újranyitott pizzériát. A 4 eredeti animatronic le van selejtezve és csak a pótalkatrészek miatt tartják őket, hisz túlságosan rossz a szaguk, hogy munkába állíthassák őket. Helyettük 4 új verzió szórakoztatja a gyerekeket és rajtuk kívül egy Marionett bábu és egy Lufiárus robotfiú is színesíti a helyet. Az új animatronic karakterebe arcfelismerést építettek be, amit bűnözői adatbázishoz kötöttek, így kerülve el az esetleges további gyermekrablásokat és gyilkosságokat. (Ez szintén arra utal, hogy az előző helyszínen is történtek bűntények) 

    tumblr_nexrzw8uwr1u3nc0qo1_500.png

    Időrendileg itt kapjuk az első telefonhívásokat és információkat az ekkor már ott dolgozó Phone Guy-tól(Akit maga Scott alakít).

    Fnaf 2 telefonhívásainak fontosabb infói:

    Első este
  • Újranyitott Freddy Fazbear Pizza
  • Előző hellyel volt valami gond, ami miatt jói deig magára hagyták az épületet
  • Új animatronikok, arcfelismeréssel és bűnözői adatbázissal (vélhetően az első helyen történt gyilkosságok miatt)
  • Régi animatronikok megtartva tartalékalkatrésznek
  • Az előző éjjeli őr, nappali műszakra kerül
  • Jeremy Fitzgerald elkezd dolgozni az éjszakai műszakban (Őt alakítjuk mi, a játékosok)
  • Nincsenek ajtók - Feltehetőleg az előző helyen voltak
  • Az egyik különösen zavaró dolog ebben a hívásban, hogy a Phone guy "Summer job"-ként utal az új őr munkájára, ám a 6. este után egy novemberi dátumozott csekket kapunk. Sokan emiatt úgy gondolták, hogy az itteni felvételek is korábbiak, de valószínűleg csak előre megírt szöveget olvasott fel Phone guy a köszöntőben, ami még nyáron készült az új alkalmazottak számára.

    Második Este

  • Megpróbálták javítani a régieket, de büdösek
  • Foxy-t megemlíti a Phone guy (nem biztos a nevében)
  • Phone guy nem bízik a Puppetben(Marionett), figyelmezteti rá Jeremyt

    Harmadik este

  • Phone Guy megemlíti, hogy Foxy volt a kedvence
  • Megemlíti Mangle-t, meg hogy szét lett szedve a gyerekek által
  • Furcsa pletykák keringenek a pizzériáról
  • A nappali őr szerint semmi különös nem történt, pedig egész nap őrködött.

    Negyedik este

  • Elkezdődött egy nyomozás a Pizzériában, ami miatt lehet kis ideig bezárják a helyet.
  • Az Animatronikok a nappali dolgozókat elkezdik figyelni és agresszívabbak feléjük

    Ötödik este

  • Phone guy megemlíti, hogy ez az 5. este
  • Tilos a bejárás az épületbe, kifejezetten korábbi dolgozóknak
  • Megürült a nappali biztonsági őr műszak
  • Megpróbálják felvenni a kapcsolatot az eredeti Freddy étterem tulajával
  • Az ötödik este telefonja utal rá, hogy a nappali műszakos biztonsági őr ki lett rúgva és nem térhet vissza az étterembe.

    Hatodik este

  • Phone guy meglepődik, hogy Jeremy bent van és dolgozik
  • Az épületet lezárták
  • Valaki használt egy sárga tartalék öltözéket
  • Az animatronikok furán viselkednek
  • Phone Guy szerint Jeremy maradjon bent, mert biztonságosabb, mint megpróbálni távozni
  • Utolsó esemény egy napközbeni születésnap
  • Jeremy holnaptól nappali műszakban dolgozik
  • Fokozottan felügyelnie kell az animatronikokra
  • Phone guy szerint, ha később újranyitnak ő fog éjjeli őrködni

    Hatodik este után

  • Jeremy megkapja a fizetését, a dátum szerint 1987-11-13 van.
  • Az újság szerint a Pizzéria ismét bezár
  • Az új animatronikokat leselejtezik, mert nem biztonságosak
  • A régieket megtartják, hogy később újranyithassanak
  • A CEO szerint a következő újranyitáskor kevesebb tőkével fognak üzemelni

    ??? este (Custom night Fnaf 2)

  • Új biztonsági őr Fritz Smith
  • 1 nap után kirúgják, mert hozzányúlt az animatronikokhoz meg bűzlik
Mivel tudjuk, hogy a hely bezár Jeremy 6. napja után és leselejtezik az animatronikokat, ezért Fritz valszeg Jeremy előtt dolgozott 1 estét, vagy még a Jeremy előtti őr előtt.

Összefoglalva Jeremy ott töltött ideje alatt megkezdődött egy nyomozás vélhetően az előző, nappalos biztonsági őr ellen, aki egy sárga öltözéket használt egy bűntény elkövetéséhez.
 
Az első játék telefonhívásai szerint 1987-ben történt egy harapásos baleset (The Bite of '87), ahol valakinek az egyik Animatronic leharapta a homloklebenyét. Mivel a FNAF2 eseményei szerint az animatronicok fenyegetően viselkednek a felnőttekkel és Jeremy utolsó nappali műszakja után bezár a pizzéria és leselejtezik az újfajta animatronicokat, ezért az a teória a legnyilvánvalóbb, hogy valamelyik új animatronic Jeremy-t támadta meg és ezért zárt be a helyszín végleg.
Az új fajta animatronicokat leselejtezik, a régieket pedig ismét üzembe helyezik, viszont a nappali szabad sétálós üzemmódot kikapcsolják bennük, nehogy még egyszer baleset történjen. 
 
  1. ÚJRA NYITOTT, KISEBB FREDDY FAZBEAR PIZZÉRIA - 1993
Az új helyszín az első játék helyszíne lesz, egy kisebb pizzéria, ahol limitált árammennyiséggel tud csak gazdálkodni a biztonsági őr. 
A Phone Guy előre rögzíti a hívásait, mert az utolsó munkahetét tölti és új ember fogja átvenni a helyét. Az itteni telefonhívásokból kiderül, hogy a Phone Guy meghal, pontosabban megtámadják az animatronicok telefonhívások rögzítésének 4. estéjén. Helyét pedig Mike Schmidt veszi át, azaz a játékos, aki visszahallgatja a számára előre rögzített üzeneteket Phone Guy-tól.
Innentől indul az első játék, a Five Nights of Freddy's, ahol csak a régi 4 animatronic üzemel felújítva: Freddy, Bonny, Chica és Foxy. Az animatronicok a Phone Guy szerint nem voltak 20 éve megtisztítva.
five_night_at_freddy_s_by_dalsegno2525-d85h460.jpg
Az előző helyszínhez képest az animatronic karakterek nem járkálhatnak szabadon nappal, de a rendszerük éjszaka nem gátolja őket a mozgásban. 
A játék ezen ideje alatt a Phone guy nem sok információt mond a múltról, de beszélgetéseiből kiderül, hogy az animatronic karakterek a biztonsági őröket támadják és az első nap felolvasott baleset/halál esetén történő procedúra alapján pár őrt el is kaphattak előttünk, beleértve Phone Guy-t is.
Fnaf 1 telefonhívásainak fontosabb infói:
        Első este:
  • Phone guy előttünk dolgozott ugyanitt biztonsági őrként és az utolsó hetét tölti a felvételek készítésekor
  • A Fazbear entertainment nem vállal felelősséget sérülésért vagy halálért, de az ilyen eseteket 90 nap alatt jelentik a rendőrségen (utalás arra, hogy korábban többször is előfordultak balesetek/halálesetek)
  • Az Animatronicok 20 éve aktívak, de nem lettek megtakarítva
  • Freddyék csak éjszaka járkálnak, mert a nappali üzemben ki van kapcsolva a szabadmozgás
  • 1987-ben valamelyik animatronic leharapta egy ember homloklebenyét.
  • Az animatronicok be akarják tuszkolni a biztonsági őröket egy animatronic öltözékbe - halálos lehet
  • Limitált elektromosságunk van az ajtók és lámpák működtetésére.

    Második este:

  • Phone guy figyelmezet minket, hogy a kamerák néhány helyre nem látnak és használjuk az ajtó melletti lámpákat
  • Megemlíti Foxy-t, aki akkor lesz aktív, ha nem figyelünk rá kamerán át.

    Harmadik este:

  • A legtöbb éjjeli őr nem képes 3 estét kibírni - vélhetően meghaltak/távoztak
  • Azt tanácsolja, hogy tetessük magunkat halottnak, ha netán támadnának (nem lehetséges a játékban)

    Negyedik este:

  • Phone guyt a hívás közben támadják
  • Szeretné, ha valaki megnézné az üres animatronic fejeket a hátsó szobában
  • Vélhetően elkapják Phone guyt, mert a hívás egy animatronic sikoly után megszakad.

    Ötödik este:

  • Értelmetlen mély, statikus zajokkal teli mormogás hallatszik a telefonban. (Fordított és lassított verziója Paramahansa Yogahanda önéletrajzából egy részletnek)
A rajongók és a Fnaf 2-es játék minijátékai szerint az évekkel korábban meggyilkolt és animatronicokba rejtett gyermekek szelleme kísérti Freddiéket és mivel gyilkosuk az egykori nappali műszakos biztonsági őr volt, az éjjeli őrökön állnak bosszút.

Ennek a helyszínnek a pontos dátumát a játék végén kapott csekken szereplő összeg és az amerikai minimálbérek váltózásainak összevetéséből számították ki a rajongók, mely szerint 1991-95 között játszódhat a FNAF 1, viszont 1993 az az év, amikor a csekken szereplő November 12 pontosan péntekre esik.
mike_schmidt_cheque.png
A pizzéria természetesen később ismét bezár és magára hagyják, benne a szellemektől kísértett animatronic karakterekkel. A Fnaf 3 egyik minijátékából kiderül, hogy az elhagyott pizzériába visszatér az egykori gyilkos és szétszedi az öreg animatronicokat, felszabadítva ezzel a bennük bujkáló szellemeket, akik az animatronicok számára rejtett biztonsági szobában utolérik és az elhagyott Spring Bonny (SpringTrap) öltözékbe kergetik. A pizzéria rossz állapota miatt viszont vizes lesz a szerkezet, aminek köszönhetően a jelmezt viselő gyilkost a robotalkatrészek halálra nyomják.
image_by_demented_duskull-d8kc6dp.jpg
  • FAZBEAR FRIGHTS - 2003

    Az eredeti Freddy Fazbear Pizzéria bezárása után 30 évvel később a helyet újranyitják. A városi legendák a gyerekgyilkosságokról és eltűnésekről, a szellemektől kísértett pizzériáról most horror látványosságként kel újra életre. Az új tulajdonosok igyekeznek minél több rémisztő kelléket összeszedni a régi Pizzériából és az egyik felfedezésük egy elzárt szobában talált animatronic, Spring Bonny, akiben ott ragadt az előző történeteink gyilkosának szelleme (Purple Guy). 

    Ez már a Five Night's at Freddy's 3. játéka és a horrorház előkészületeiben megtalált oktatókazetták sok egyéb információt árulnak el a korábbi éttermekről. (Többnyire már részleteztem, így ismétlések lehetnek)

    Fnaf 3 telefonhívásainak fontosabb infói:

    Első este:

  • Az új tulajdonosék készülnek a jövőhéten nyitandó horror házra, ahol mi is szerepelni és dolgozni fogunk, mint a biztonsági őr.
  • Találtak pár rajzot és egy Foxy fejet, és a biztonsági őr ventillátorát, de ezen kívül nem nagyon vannak dolgaik az eredeti pizzérából
  • A hely felszerelése elég rossz állapotú és az őr(mi) munkája lesz újraindítani a leálló rendszereket
  • A szellőzőrendszer leállása hallucinációkat okozhat

    Második este:

  • Megtalálták a régi oktató felvételeket, amiket Phone guy készített valamelyik korábbi étteremben
  • Találtak egy igazi animatronicot (Springtrap/Spring Bonny)
  • Az első oktató kazettán Phone guy részletezi a springlock jelmezek használatát

    Harmadik este:

  • Az oktatófelvétel részletezi, hogy a Springlock jelmezekben a biztonsági kar nagyon érzékeny és könnyedén kioldódhat, ami balesetet okozhat
  • Phone guy megemlíti a titkos hátsó szobát, ami nem látható a kamerák és az animatronicok számára

    Negyedik este:

  • Az oktatófelvétel szerint egy testvércégnél történt baleset miatt betiltják a Springlock jelmezek használatát.

    Ötödik este:

  • Az oktatófelvétel emlékezteti a dolgozókat, hogy a titkos szobák nem pihenőszobának vannak fenntartva és tilos vendégeket beengedni oda.
  • Phone guy megemlíti, hogy a Spring Bonny jelmezhez valaki hozzányúlt a tiltás ellenére. (Utalás a múltban történt gyerek elcsalogatással kapcsolatos eseményre)

 A harmadik FNAF játékban különféle minijátékok lettek elrejtve, melyeket további ügyeskedéssel többféleképpen is végig lehet játszani. A minijátékok mind a korábbi helyszínek történéseire utalnak és különféle animatronicok bőrébe bújva kell megtalálnunk és felvidítanunk a halott gyermekek szellemeit.

tumblr_nknfqceiou1up2hi9o1_400.gif

A játéknak kétféle befejezése van, melyek többnyire azonosan elmesélik a gyilkos halálának történetét (lásd feljebb), ám az egyetlen különbség, a végén látható kép. A jó befejezésnél ugyanis nem világítanak az Animatronicok fejei, ezzel jelezve, hogy felszabadultak az őket kísérő gyerekek lelkei.

five_nights_at_freddy_s_3_bad_ending_by_gold94chica-d8l460b.pngthe_end.jpg 

Ennyi történt hát a 3 FNAF játék alatt. Ugrálva az időben és a telefonbeszélgetéseket hallgatva összeilleszthető a történet nagyjából, de az ötletelések és a teórák sosem állnak le. Egyesek szerint maga a telefonos ember volt a gyilkos, mások szerint több külön gyilkos is szerepelt. Mindenesetre egy dolog biztos, amilyen egyszerű a játék, olyan keszekusza a történet. És ez teszi olyan sikeressé.

A rejtélyes sztori többezer rajongó ihletett meg, akik számtalan animációt, creepypasta történetet, fanartot, sőt dalokat írtak róla. Az igazságot viszont csak Scott Cawthon tudja, vagy talán még ő se. :)

És bár a történet picit csonka, de befejezett, Freddy és barátai még mindig tartogatnak valamit számunkra, hisz október végén jön a Five Nights at Freddy's: The Final chapter.

fnaf4-teaser.jpg

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pixelkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr217587616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PaprikaJancsiGK 2015.07.02. 16:36:44

Baromi érdekes cikk volt. Nem hittem volna, hogy e mögött a játék mögött ilyen szerteágazó történet áll.
Egyzer próbáltam ki, és az volt a véleményem, hogy ez a játék se nem izgalmas, se nem ilyesztő, de még értelmetlen is.
Viszont lenne egy kérdésem, ha a biztonsági őr, tudta, hogy mit csináltak ezek a robotok, miért nem hagyta ott a munkáját ?

ldave 2015.07.02. 16:59:37

Én pont a jumpscare jellege miatt nem próbáltam eddig ezt a sorozatot. Nem szeretek megijedni :)

bagszi · http://bagszipoke.hu 2015.07.02. 21:42:33

@PaprikaJancsiGK: Ez mondjuk megválaszolhatatlan. Minek megy bárki vissza még egy estét dolgozni. Vagy a Phone guy miért maradt ott annyi éven át mikor tudta, hogy mennyi gyilkosság és baleset történt. Sokan pont ezért gondolják, hogy ő volt a gyilkos.

bagszi · http://bagszipoke.hu 2015.07.02. 21:43:42

@ldave: Őszintén én se játszottam 5 percnél többet vele.XD Rendkívül ijedős vagyok, de számtalan Let's playt megnéztem belőle és tényleg nagyon elkezdett érdekelni a rejtett háttérsztori.

PaprikaJancsiGK 2015.07.03. 15:27:16

@bagszi: Mondjuk az is meglehet, hogy ő a gyilkos. Még várható ehez hasonló elmélkedések ?

bagszi · http://bagszipoke.hu 2015.07.03. 15:28:27

@PaprikaJancsiGK: Talán ha kijön a 4. rész. De ennél többet nem nagyon akarok a jelenlegi 3 játékról írni. :) Viszont más játékokról nagyon szívesen írok hasonlóakat.
süti beállítások módosítása